ZGODOVINA


  • Šola za risanje in slikanje je začela nastajati leta 1990. Ideja o ustanovitvi samostojnega visokošolskega zavoda je bila v tistih časih nekaj povsem novega: porodilo jo je dejstvo, da študij slikarstva/likovne umetnosti nujno potrebuje sveže, nove, konkurenčne in drugačne pristope ter vsebine.

    Ustanovljen in akreditiran zavod je prejel soglasje k študijskem programu Risanje in slikanje in pričel z delom. Skladno s spremembami in zahtevami visokega šolstva ob vstopu v Evropsko unijo, je bil pripravljen in akreditiran nov študijski program Slikarstvo, ki se dandanes izvaja. Z namenom ohranitve kvalitete študija smo tudi po bolonjski reformi zadržali 4-letni dodiplomski program in ga nadgradili z enoletnim podiplomskim študijem.

Diplomanti in diplomski izpit

Ponosni smo na naše diplomante, diplomirane slikarke in diplomirane slikarje, med katerimi je že skoraj desetina tujih državljanov.

Opazno je, da diplomi že od nekdaj namenjamo veliko pozornost. Odraz temeljitega študija, angažiranega mentorstva in študentove skrbne priprave je izkazan v domišljeni predstavitvi in suverenem zagovoru kakovostnih diplomskih nalog in diplomskih del.

Diplomska dela

Zrela in originalna dela, posebej pripravljena za diplomski izpit, so izvedena v vseh klasičnih in modernih likovnih jezikih in praksah.

Predstavljena so bile izvirne slike, risbe, stripi, ilustraciije, kiparska dela, happening, performans, instalacija, mobili, stenske poslikave, film, animirani lutkovni film in animirani risani film; modna, gledališka in umetniška fotografija, multimedia in svetlobni objekti, keramika, fuzija stekla, vitraži…

Diplomske naloge

V diplomskih nalogah so študenti obdelali plejado različnih tem. Večina diplomantov je krepko presegla pričakovani strokovni nivo.

Tudi naslovi nalog izkazujejo širok nabor tem- pa tudi poglobljeno raziskovanje lastne ustvarjalnosti:
Napiši mi sliko, Prostor novega platicizma (Mondrian in De Stijl), Slovenski in hrvaški impresionisti, Od subjektivnega k objektivnemu (Materializacija subjektivne eksistencialne izkušnje v slikarstvu Francisa Bacona), Fajumski portret, Pogled neskončnosti, Zen v umetnosti slikarstva (zen v petdesetih), Feminizem v zahodni likovni umetnosti, Psihoanalitična podlaga likovne umetnosti, Adam in nezavedno, Mater Dei- Marija, Eros-Tanatos, Kolaž, Modna fotografija, Zgodovina risanega filma, Slikarstvo, grafika (reprodukcija) fotografija, Doživljanje likovne umetnosti po teoriji C.C.Junga, Graphe-risanje s svetlobo, Pomen simbolov na Chagallovih slikah, Rdeča nit futurizma, Zrcalo življenju, dostop umetnosti, Ilustracija za otroke, Narava in človek, Barva v kiparstvu, …

Izbrana poglavja iz…

IZBRANA POGLAVJA IZ … je naslov predavanj, kjer se podajajo posebne vsebine. Predavanja so odprta tudi za širšo javnost. Pripravili smo jih prek šestdeset, izvedli so jih predavatelji Šole za risanje in slikanje in drugi ugledni umetniki in znanstveniki.

Predstavljamo izbor tem:

V zadnjem letu:

  • Peter Ciuha: “Sodobni načini združevanja in delovanja umetnikov po svetu”
  • dr. Ernest Ženko: “Vpliv francoske filmske teorije na sodobni film”
  • dr. Mitja Peruš: “Aktualna znanost o duhovnosti”
  • Aljaž Babič: “Razvoj vrtne umetnosti”
  • Matic Kos: Damien Hirst, sodobni angleški avtor
  • Teo Spiller “Spletna umetnost kot zg. avatgarda- zgodovinski vpliv tehnologij na družbo”
  • Teo Spiller “Umetnost in kako vzpostaviti konstruktivno kritičen odnos do njih”
  • Teo Spiller “Umetnost novih medijev: kratek teoretski pregled”

Naključni izbor iz prejšnjih let:

  • Smisel življenja, psihologija in umetnost (dr. Vid Pečjak);
  • Osnovni parametri, ki so pomembni pri ustvarjanju in vizualnemu branju likovnih del (Darko Slavec);
  • Marketinški aspekti v likovni dejavnosti (dr. Besim Spahić); Evklidska paradigma (dr. Ernest Ženko);
  • Vidno zaznavanje – zavestna izkušnja in možgani (dr. Mitja Peruš); Slika 2000 (Milan Zinajić);
  • Izzven krščanskega humanizma v slikarstvu 16. stoletja (dr. Lev Menaše);
  • Matija Jama, Frida Kahlo (dr. Mirko Juteršek);
  • Vsega so krivi operosi in nadvojvoda Ferdinand (Brane Kovič);
  • Oblikovanje stekla (Tanja Pak);
  • Interakcija kroja in telesa – likovna teorija in moda (dr. Tanja Podbevšek);
  • Film, montaža (Zlatjan Čučkov); Direktor fotografije (Rado Likon);
  • Spalci, Zlati rez malo drugače, Trompe l oeil in grisaille, La Source (Mladen Jernejec);
  • Papir, umetniška predloga (Jur Samec)
  • Ofelija, Ženska brez obraza (Aja Vesna Ginovska)
  • Zaznave-nevronske mreže (dr. Mitja Peruš)
  • Umetniška knjiga (Teo Spiller)…